Stockholm international horseshow

I lördags åkte jag och Emma in till sthlm med 13.09 tåget!
När vi kom fram tog vi tunnelbanan till Odenplan och Emmas faster Tina.
Tina bor i världens mysigaste lägenhet, man ser ju att det är ett gammalt hus
och lägenheten är i gammalt stuk. Samtidigt är det nytt och fräscht. 
Precis en sån lägenhet jag skulle vilja bo i, mums..
Vi gick ner på odenplan och traskade runt lite, åt lunch och Emma köpte kläder, 
vi gick även mot vad vi trodde var stan men vände efterkanske tio femton minuter för att det 
var så galet kallt. Vi kollade på tv medans Tina och Nisse gjorde sig iordning.
Efter det åkte vi mot Globen.
Vi fick gå in bakom globen på något sätt och upp i VIP rummet, Nisse skulle dela ut en 
bil som pris till vinnaren i hoppningen så vi fick VIP biljetter. Det vad god mat och allt 
såg överlyxigt ut.
Emma och jag med våra snygga VIP grejer haha
Showen började sju och den började med inledningsshow - som dom alltid har.
Det var orientaliskt tema, så det var kameler och araber med mera. 
Och självklart den vita hästen med vingar.
Sen var det hoppningen, jag tyckte hälften red som om dom aldrig suttit på en häst förr.
Starka skarpa och drog hästen allt vad dom
orkade i munnen både över och i mellan hindrena. Medans den restrerande hälften red helt okej och 
vissa red bra. Hoppryttare alltså..
Efter hoppningen var det prisutdelning, Robert Whitaker vann,
Malin bayard två och John Whitaker trea. (Har jag för mig)
Det var Nisse som skulle dela ut priset, så han fick åka in i vagnen och dela
ut sin volkswagen.
Efter detta gick vi och köpte massa grejer på mässan. Jag köpte en skylt som det 
står "Kvicks kaniner" på som jag ska sätta på bod dörren, eller be hantverkarna om jag vågar.. 
Sen även ett reflexsele till doggen! Han blev super snygg i det.
När vi kom tillbaka var det Kamelshow. Herregud vilken cool kamel, den gjorde skänkelvikning och byten i båda sprången. Och när den travade så studsade överläppen, skit vad söt den var! Jag ska ha en kamel någongång i mitt liv. Sen var det mer hoppning och sen tog vi en taxi hem!
Jätte mysig helg!





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!