Om Fiorentina S.N

 
Om Fiorentina S.N
 
Fiorentina är ett brunt varmblodsto med bläs som gått på travet.
F. 2000-04-26
E. Tres Solides L
Ue. Messerschmitt
Hon har startat 44 gånger och sprungit in ca 180 000.  
 
 
 
Fiorentina började jag rida i början i slutet på september. Jag hittade en annons om två varmblod på blocket och hörde av mig direkt. Bokade in en provridning någon dag senare och åkte dit. Vid provridningen hittade jag en fin stor häst i stallet. Första tanken var, då ena varmblodet var knappt riden och andra var det, att nu fick jag säkert testa det okunniga och av någon konstig tanke då jag verkligen älskar okunniga hästar. I alla fall så satt jag upp och fick rida. Fio var på sitt värsta humör tydligen och ja hon var sur. Vi kom runt och vi kunde trava lite och jag bara älskade hästen. Hur sur och hemsk hon än var så kände jag att hon var så fantastisk. 
 
Nu har tiden gått och vi kommer närmare och närmare varandra Fio börjar sätta muskler och är alltid glad när vi rider vilket hon inte var i början. Hon kan inte galoppera men vi tränar på det och framför allt bara ut och ha kul.
Hon är en fantastisk häst som jag bara älskar. Skulle jag säga sådär på rak arm skulle jag säga att hon utan tvekan är min dröm häst. Hon är allt jag vill ha i en häst! 
 
 

Postat av Emma G

Så vacker hon är! Låter verkligen som din typ av häst ;) Hörru vad gör du på söndag? Tänkte om du ville följa med ut och fota lite nu på söndag och snacka skit haha :D

Svar: Massören kommer på söndag och jag ska jobba så har lite fullbokat meeen du kanske kan någon annan dag? Har inte så mycket i veckorna!
Linnea Johansson Kvick

Datum: 2013-11-18 | Tid: 20:33:53
Blogg: http://freyfaxi.blogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!