Uteritt 25/11

 
Idag har jag haft det bästa passet på Fio någonsin. Jag hade tänkt att rida på banan då hon bara ridits ut på många dagar i rad men då jag inte kan rida ut imorn pga att jag inte har bil så fick det bli idag alltså. 

Det var ju stenhårt i marken så vi skrittade milslångt, vågade trava några ställen men mest skritt. Hon skötte sig bättre än någonsin superlugn och fin och gjorde allt jag bad henne om. Glad var jag. 
Vi kom till en stor äng som finns så jag kände i marken och det var ganska mjukt så jag tänkte testa galoppera. Såg en bil men tänkte inte mer på det förrän jag satt och pratade med fio och kollar upp bredvid mig och där två meter bredvid mig sitter en jägare i ett jakttorn.. akward.. så jag rider iväg en lång bit bort i galopp eller flänggalopp som hon endast kan.. trodde jag.. red på en stor volt och tänkte försöka fatta galopp men det blev bara pass/galopp som någon tjej lärt henne och trott att det är galopp. Såg då en till jägare och kände mig ännu dummare och tänkte nu rider jag därifrån. Så jag satte fart på odjuret och hon kastade sig iväg i galopp som jag bad henne och när det gick för flängigt och det kom till det stället som hon brukar bryta av för att hon inte orkar längre så föll hon över i en rund fin samlad galopp och även om jag tog i henne samlade hon bara mer och galopperade runt och fint. Har aldrig ridit henne i en galopp som var rund och mjuk. Jag trodde jag skulle dö av lycka! 
 
Så vi skrittade bort till bälinge ridklubb och tränade halter med sitsen och överöst med beröm. Dom har en superbra rakbana bakom ridklubben och den var, tro det eller ej, super mjuk! Så jag tänkte först att jag inte skulle galoppera om det skulle gå dåligt och jag skulle bli besviken eller så men ja av någon anledning gjorde jag det ändå. Först flängde hon runt i galoppen som hon alltid gjort och bröt av till riktig travartrav så jag samlade henne och gjorde ett nyttförsök och då fick hon den där otroliga galoppen igen som var rund och bara så fin! 
Så hon fick sjukt mycket beröm och godis idag! 
 
Tror det var massagen plus att flåset börjar lägga sig riktigt fint. Så massage ska återigen ske! Fantastiska häst, jag är så glad att jag vill hoppa genom taket! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!