Buss kaos idag

Nu tänker jag berätta om mitt bussåkande idag.
Till skolan gick som på en dans, haha. 
Sen när vi skulle från, för det första så kom inte bussen på länge och sen när det väl kom så åkte den såååå sakta in mot stan med oss. Stannade i varenda korsning och stod still i minst fem minuter. Sen kom vi väl in i stan så stannade han först på vaksalatorg och sen tre meter efter och sa något om att gå av men jag och Ida hörde inte så vi satt kvar. Så stannade bussen i backen vid stadshuset med en polisbil bakom sig, så stod vi där. Det tog tjugo min att komma dit, det brukar ta typ 7 min. Det var två bussar som hade krockat i korsningen ovanför backen, men två helt otroligt otrevliga och sa till busschaffören att han skulle släppa av dom men han vågade inte åka fram (vi stod bredvid en annan buss) för att han ev inte skulle kunna stanna bussen sen (nedförsbacke). Så blev dom sura och sa att han inte borde köra buss om han fegade ur. Sen att han var dum som inte hade bytt till vinterdäck (det är ju inte hans jobb?) Och sen när han sa att han inte fick släppa av för polisen blev som sura sen kom polisen och sa till dom. Haha då blev dom tysta. 
Vi blev avsläpta efter ytterligare 15 min. Och sävja bussen hade varit 30 min sen, vi fick endast vänta i 15 min. Vi påbörjade vad vi trodde var en lugn bussresa hem. Sen vid vilan stannade bussen (vilket den aldrig annars gör) för att släppa av en person. Så gasade han, men inte åkte bussen någonstans. Vi satt fast. Sen började det längst bak ett högt NEJ som arbetade sig frammåt, typ vågen. Bussen hade åkt i diket. Det kom en ny buss direkt och plockade upp oss. Vi åkte sedan säkert hem. 
Senare gick jag ner med Lego till ica, för att hämta ut kläderna jag beställt, och sen till vägen ner till Vilan. Där stod, på rad, tre bussar och en personbil i diket på endast 300 meter. Ägarna till dessa hade gett upp hoppet och övergett sina fordon. Ena bussen stod nästan över gångvägen. En underlig syn.
Bussar ♥




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!