Kvicks Hunter

En presentation om Hunter
Har tänkt att göra en presentation om i princip alla mina djur under en tid framöver. 
Här är första. 

Hunter är ur den första utav Kvickskaniners kullar, mamman heter Blåzippans Timjan och är vit med röda ögon. Pappan heter Putte och är Zobelsiames brun. Min tanke med kullen var att jag ville ha en zobel siames wienertecknad hona med blå ögon att spara, och ja vad säger man - ibland slår drömmar in. Dock blev parningen en tjuvparning, tur att det var med rätt kaniner? Timjan var endast 5 månader, men allt gick bättre än förväntar. Hon fick tre små ungar och gjorde ett fint bo åt dom och tog hand om dom, bättre än någonsin förväntat.
Kulltemat var albumet " A beautiful lie" med 30 Seconds to mars. I kullen blev det: 
Kvicks Hunter, Zobelsiamesbrun wienertecknad bö - Hona
Kvicks Savior, Zobelsiamesbrun - Hona


Kvicks R-Evolve, Brunzobel wienertecknad - Hane


Alltså två honor och en hane. Och tänka sig en såg ut precis så som jag ville, så redan från att hon var 4 dagar bestämde jag mig för att spara henne. Hon var väldigt lugn men ändå busig som liten. Dom andra såldes tillsammans till en barnfamilj. Alla i min familj plockade upp Hunter och mysde med henne, och hon var den som blev uppvisad för folk osv. Så hon är väldigt omtyckt och väldigt social pga att alla hållt på med henne så mycket.
När hon blev könsmogen, för typ 3 veckor sen, blev hon lite skyggare men inte farligt. Men bara man visar henne att "jag är jag" lugnar hon ner sig och blir sitt vanliga jag igen.
Igår flyttade hon in i mitt rum då hon ska ha kull i vinter och jag vågar inte riskera att hennes kull dör som Indras. Och sen är det mysigt med en liten tuss inne, och hon är perfekt.
Hoppa är inte hennes favorit, trots att pappa Putte är jätte duktig. Men det kanske kommer med åren?
Med andra ord, en underbar liten kanin som ni kommer få höra mycket av. Hon kommer aldrig säljas.
Underbara tjej


Postat av [email protected]

Tack för kommentaren på min sida. Så grymt tragiskt med våran Ninja. Nu ska vi hämta två jättar på lördag och det längtar jag jättemycket till! Men kommer aldrig glömma Ninja trots att vi fick så kort tid med honom.



Förstår att du inte vill sälja den här lilla underbaringen, helt otroligt fin och unik :)

Datum: 2010-10-11 | Tid: 11:37:15
Blogg: http://kaninfamiljen.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!