Min kamera och mina objektiv.

Tänkte göra en liten recension om mina kameratillbehör, om vad jag tycker nu om dom. 

Nikon D3000
Jag tycker otroligt mycket om min kamera,
det är en lätt kamera som är väldigt lätt att förstå sig på. 
Den har lätta inställningar och autoinställningar för nybörjaren, 
och även ett guidläge för att lära sig. 
Jag fotar manuellt och tycker den är lätt att hantera och ställa in. 
Väldigt lätt att lära sig inställningar mm. 
Den är även snygg och lätthanterlig.
AF-S Nikkor 18-55mm
Objektivet som följde med kameran (orginalobjektivet).
Ett riktigt bra objektiv måste jag ta och säga för att vara "orginalabjektiv".
Tar otroligt bra macro-bilder och bra bilder i övrigt också.
Väldigt lätt hanterligt och lätt att ställa skärpan med, ett objektiv jag tycker
man borde ha. I alla fall som första objektiv, som sagt väldigt bra.


AF-S Nikkor 50mm f 1:1.8 (Analogt)
Ett otroligt bra objektiv ångrar inte en sekund att jag köpte det. 
Det  har ett otroligt bra ljus och kan få otroligt bra bilder. 
Mycket bra för porträtt bilder, man behöver omöjligt använda blixt med detta
objektiv då man kan få otroligt ljusa bilder. 
Super nöjd med detta då det är bra för dom sorters bilder jag ville ha kameran
till i förstahand, porträtt på mina kaniner. 
Att det är analogt gör mig inte det minsta, det ger ju inte sämre bilder för det!






Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!