Mirakel-kullen

Har innan skrivit om min Mirakel kull, men tog ju bort alla inlägg. 
Igår kväll föddes tre små ungar som är undan Indra och efter Willow. Dom låg utspridda i hela buren och inget bo hade tjejen gjort, ungarna var isande kalla och knappt levande. Jag tog snabbt in dom och började värma, mamma kom och hjälpte mig, det tog lång tid men efter många försök började vi få igång värmen och ungarna rörde mer och mer på sig. 
Tips! För att värma ungar som är kalla kan man göra så som vi gjorde. 
Fyll en fryspåse med varmt varmt vatten och knyt, lägg ungarna i en handduk eller liknande. Lägg ungarna (som ligger i handduken) på frypåsen med varmt vatten. Ungarna blev genast mycket varma och väldigt nöjda. 
Sen var dom rädd smala så försökte dia dom på mamma Indra, men Indra hade ingen mjölk alls, så blev jätte orolig eftersom detta var på kvällen rätt sent. 
Men jag byggde ett bo med en bit fleece underst sen halm runt om och päls, som jag klippte bort från Indras mage. Sen lade vi ungarna där själva en stund och satte Indra i en transportbur så dom fick värma upp boet ifred. Dom blev snabbt varma och boet blev nära på stekhett. När vi släppte in Indra brydde hon sig inte om något annat än sin mat. Kollade till dom lite på natten och dom mådde bra.
Under uppvärmningen


Bebis nr 1


Bebis nr 2


Och bebis nr 3.
Idag när jag kollade till dom små var dom runda om magen och varma. Det tyder på att hon tar hand om dom. Vilken lättnad. Dom mår med andra ord utmärkt och jag håller tummarna för att det kommer fortsätta så. 
Har ett kull tema som lyder: Mirakel på olika språk. Då jag anser att det är ett litet mirakel att dom överlevde.
Dagsfärska bilder:
Liten bebis med blixt


Liten bebis på mössa, utan blixt



Postat av anna.

åh, söta. Speciellt sista bilden :')

Datum: 2010-10-06 | Tid: 23:16:24
Blogg: http://birdwings.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!