Börjar om lite här

Nuuu ska jag försöka skriva ordentligt om mina djur här!
Till att börja med så ska jag skriva lite vad jag tänkt om min kaninuppfödning. 

Kvickskaniner.
Vad vill jag med den? 
Ja, det vet jag helt ärligt inte själv just nu. 
Jag vill mycket på en gång samtidigt som jag inte vill något alls. 
Men jag har, typ, en plan som jag kommer försöka fullfölja så mycket som 
möjligt, och känner jag mig rätt kommer det bli svårt. 

Tanken är Dvärgvädur, rexpälsat. 
Det är vitblåögt som jag vill ha framförallt. 
Har ju nu Charly som en liten grund, han är inte bra utseende
mässigt egentligen men han är väldigt bra om man jämför med
vad som finns idag av Dvärgvädurrex. Han har underbara öron
som dom flesta inte har. Och pälsen är jätte bra, med tanke på 
vad dom andra har. Han har dock snipigt huvud med jag
har ju knappt börjat och jag menar, vad ska man föda upp för om man 
redan har allt klappat och klart? ;). 

Har Charlys dotter tingad. Hon heter Dragongårdens Harpa och är blåwienertecknad
dock väldigt svagt. Hennes mamma är Tussilagons Unbelivable Omega som är Havana. 
Hon har dock dåliga öron men jag tror att hon själv kommer få rätt så bra öron. 
Sedan är väl tanken att para henne med en wienertecknad rexpälsad hane och sedan 
göra planerna mer från där.
Skulle ha behållt en unge från Hunter+Charly men honan hade så dåliga öron och det
vill jag inte ha, absolut inte. Så det blir ingen där då jag inte kan ha fler hanar. 


Jag har lite grejer jag ska fixa innan vintern kommer, eller som överhuvudtaget
behövs fixas.
  • Sätta på taket på stora buren, som har ramlat av
  • Fixa nedersta buren i stora buren
  • Fixa en till innebur
  • Sälja av det som behövs
  • Fixa hagarna
Det kan kommer mer men det är det som behövs just nu!
Till detta inlägg bjuder jag på en bild på lilla Harpa, som jag fått
för mig att kalla för Harry!
Foto: Emma Gustafsson - Dragongårdens kaninuppfödning




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!