Bildbomd, Jocke & Duell på ängen

Idag fick jag med mig Jocke ut och red, det var ett jävla skitväder och igår var det drömväder då vi egentligen skulle ha fotat men nej.. I alla fall så tog jag och min älskling det idag. Styltor var det som sjutton men det gick skitbra. Hade med oss Lily och Duell. Jocke red dit Duell och jag Lily så red jag även lite på Duellen. Lily fick bara skritta då jag känner att hon är lite för osäker på steget i trav och galopp med styltor i hovarna. Vilket Duell inte är, givetvis tar man det ju lugnt. Började på ängen och jobbade lite på volt i skritt och hon var pigg och glad och väldigt arbetsvillig. Lite vinglig och unghästig men det är ju det hon är? Testade trava lite men det var icke populärt. Haha hon blev väldigt arg och bångstyrig haha. Pep och hade sig och ville inte. Tror hon tyckte det var jobbigt att springa med styltor..! Lät henne bara skritta. Hon kan i och för sig behöva endast skrittjobb några gånger och bli starkare och säkrare. Nöjd som bara den med henne i alla fall! Jocke red Duellen på volt och testade att trava han med men det var svårt, galopp gick däremot. Han tränade på att ställa hästen och få honom att börja jobba med bakbenen. Det gick så sjukt bra. Han är så sjukt duktig och lär sig så sjukt snabbt. Som tur är är Duell så välriden och så bra att lära sig på. Så istället för att tjaffsa med hästen så kan man lära sig allt korekkt och det är fortfarande helt stört kul att rida den hästen! 
Började med att fota lite på Duell och Jocke på ängen, här kommer dom!
Visst ser det bra ut? Han är såå duktig, båda dom fina är så duktiga!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!