Då kör vi

Nu kör jag igång, är inte det minsta nöjd med kodningen hittils men det löser sig alltid!
Det duger sålänge.

Idag hade jag tänkt åka till stallet tidigt men så blev det inte och fick inte tag på Miccis på hela dagen haha 
så jag åkte först till stallet vid halv fem och var där en timme senare. Då hade Miccis mockat och fixar nästan allt utom hö så jag gick först in till fina Duell och kelade lite med honom, han stod och såg ledsen ut och åt inte. Efter att jag klappat och pratat med  honom lite så vände han sig och började äta. Han var lerig som bara den så borstade honom så noga jag bara kunde. Han verkade tycka livet var helt okej. Mitt i allt bestämde jag mig för att rida. Hämtade sadel, träns, skritttäcke och hjälm. På med grejer och ut på ridbanan. Det är rätt mysigt att rida när det är mörkt. Vi har trotsallt lampor.
Började med att skritta fram honom för att sedan plocka upp honom och börja träna lite öppnor. Jag har jätte svårt för öppnor. Har väldigt svårt för att vrida höften och sitta om. Det går inte hälsar min kropp. Så vi har tränat lite. Det gick rätt bra men han tröttnar när han märker att jag inte riktigt hänger med. 
Har varit förrut ganska hård i handen och plockat mycket men sen jag började rida Lily och Duell han jag lärt mig att rida med en stilla och mjuk hand. På Duell går det inte att plocka och rida med hård hand, då går inget. Det blir inte ärligt om man ska plocka ned hästen. Sitter hellre med mjuk stilla hand och rider ner hästen i form. 
Travade i alla fall på och gjorde volter och lite öppnor vilket gick jättebra. Han som annars är väldigt emot mig har blivit så himla possitiv och glad så det går himla bra för oss nu. Vi hade en liten svacka och jag tyckte inte han var så rolig att rida men nu är han underbarast i världen. 
Tog även galopp, i ena varvet gick det som en klocka direkt och andra fick vi jobba lite mer. La av direkt när det gick bra och lät honom trava av. Skrittade sedan lite mer öppnor och sedan lång tygel. 
Han är så go Duell. 

Lily fick komma ut och bli ren, hon stod tillslut utan grimma i gången och hängde med huvudet och bara njöt. 
ren blev hon, riktigt ren! Hon fick vila idag. Hon är trotsallt unghäst!

Visst är han fin?




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!