Dellis

♥Duellen var en plåga idag, eller nej men när jag skulle ta in honom. Han är bäst, bäst, bäst i annat fall. Han ville inte in, så fort han ser grimman eller ser att jag går mot just honom så vänder han. Tänkte locka in honom eftersom att dom alltid går in lösa i stallet annars så fick in Willow och Lily och inte Duell. När jag väl fick in Duell så irrade han runt i stallet och fick med Willow och stressade upp honom. Dom två for runt i stallet.. Skickade ut alla, utom Lily så fick jag tag på Duell ute i hagen med lite krafftfoder och lyckades kasta in honom i boxen. Willow blev ensam och rädd och när jag tog ut Lily blev Duell ensam och dödsstressad.
Vi tog det lugnt med borstningen och tillslut var han sitt gamla vanliga jag igen.. Jätte go att ha och göra med. Det är så skönt att ha och göra med honom även om han är sjukt stressad och rädd för han är så dödssnäll så han är så himla bra att ha och göra med ändå. På med grejerna, körde samma som förra. Och ut. 

Idag tänkte jag ju göra byten över bom men efter ett tag insåg jag att galoppera över bom var en grej i sig. Vi tog det alltså inte till högre nivåer den dagen utan höll det till öppnor, slutor, skänkelvikningar och vanliga gångarter. Han var så himla fin och snäll. Gick klockrena öppnor, är såååå glad över honom. Inte för att det är direkt första gången han gjort någon sådant haha.. han kan allt liksom. Byten i varje med mera. Men det är jag som inte kan. Jag har aldrig lärt mig, även om jag har ridit runt 10 år på ridskola/gymnasium, göra ordentliga skänkelvikningar och absolut aldrig lärt mig öppnor eller slutor. Slutor har jag lärt alldeles själv och öppnor delvis själv och marsii hjälp. Byten har jag aldrig gjort men jag vet det teoretiska. Att jag sedan har världens bästa läromästare är väl inget jag behöver berätta? 
Vi fick i alla fall till superfina öppnor, han har en tendes han sega ihop och "dö" när man flyttar men idag gick det galant. Lite svettig blev han också. Dock lite trög i högergaloppen och lite tjurig men vi fixat. 
Fina fina fina fina fina häst!!
En ful blixtbild på Duellen ♥♥♥




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!