Hoppa sockerbit

Idag hade jag planer på dressyr men just när jag skulle ta hans utrustning så tänkte jag.. nä nu hoppar vi. Har ridit dressyr på banan nu så många dagar i rad så det börjar bli långtråkigt.. Tänkte även på hans del så han inte tröttnar. Plus att det börjar bli riktigt hårt på banan, så innan det blir alldeles stenhårt så ville jag hoppa en gång. Jag ångrar det inte alls, gud så roligt det var. Vi har dock bara sockerbitar men det räcker gott och väl tills muskler har kommit till lite. Han är trotsallt ingen hopphäst. Han har verkligen börjat bjuda i ridningen istället för att gå emot skänkel och alla framåt drivande hjälper. Han har varit pain in the ass ett tag nu och bara gått emot och inte gått fram för fem öre. Har jag bett honom lite med spöet har han hoppat på stället och sparkat och även sparkat mot skänkeln. Nu har allt släppt och han är en ängel att rida. Så sjukt mycket bjudning i traven framför allt. Red runt med ett leende. Började i alla fall att skritta fram för att övergå i trav rätt fort. Gjorde lite volter och travade lite bommar. Gick bra.
Började sedan på "hindret" i trav och han hoppade lite och verkade nöjd. Han har inte fattat det där med travhoppning ännu haha.. antingen hoppar han riktigt stort och högt eller så springer han, bokstavligen, rakt igenom det. Tog sedan och galopperade fram lite och fick en riktigt fin galopp och lät han gå på lite. Rundo och fin. Hoppade sedan några språng i galopp. Han var superduktigt. Hoppade super fint. Riktigt nöjd över honom. Fick endast ett knas språng där han kom fel. Annars perfa!! Helt fruktansvärt nöjd med honom!
Vi körde på rosa schabrak, benskydd, sadel, träns och brösta med martingall på. Snygg var han! Som alltid.
Dåliga bilder på en av dom allra finaste! :)




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!