Nordsvenskbrukshäst

Ja, skulle jag köpa häst så skulle det vara något i den stilen. 
Gärna biffig och stor. Brun. Söt. 
Skulle inte vilja ha ett halvblod eller så, en travare skulle dock helt klart gå hem också.
Skulle jag alltså köpa häst så skulle jag leta efter:
  • Trol valack, hingst
  • Minst 4 år max 7 år
  • Trevlig och snäll att ha och göra men får gärna ha lite goo när man rider
  • Stå ut lite från mängden
  • Travare eller kallblod
  • Ej vara tävlad eller liknande, gärna rätt orörd
Jag är långt ifrån tävlingsmänniska och skulle aldrig köpa en häst för att tävla på. 
Är ute efter en häst att utbilda och forma till min egen. Kanske starta något klubbis eller likn. bara för att det är kul att se hur långt man kommit. Vill träna mycket NH och även dressyr och hoppning.
Börjar tröttna lite på att rida andras hästar. Men är man fattig så är man tyvärr det. Livet suger rätt hårt ibland!
Någon jag beundrar grymt mycket, eller dom båda, är tjejerna på Speakinghorse
Tåls att kolla in.




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!