Snöig Duell

Idag snöade det som bara den när jag och Duell skulle rida. 
Det var rätt hårt i banan men det låg en aningens mycket snö på marken så vi tog det lugnt men kunde fortfarande rida alla gångarter. Han var väldigt, väldigt sammarbetsvillig och lyssnade väldigt bra på vad jag hade att säga. Började att skritta öppnor och skänkelvikningar då det är det, jag om inte annat, vi behöver träna på. Öppnorna gick jätte bra när vi utgick från spåret och inte gick innanför. Jag hade lättare att sitta om och han förstod bättre. Vi börjar helt enkelt från spåret. Vi började därefter med skänkelvikningar och använde även det när jag bytte varv för att göra öppna i andra varvet. Han som brukar sega ihop och inte tvära det minste gjorde riktigt fina flyttningar. Även om vi har mycket kvar att jobba på så är jag hur nöjd som helst! Vi gjorde sedan lite travarbete med samma övningar vilket gick ännu bättre. Lättare att jobba med lite fart om jag får säga. Efter det tog vi galopparbete bara på fyrkantsspåret då jag inte ville riskera att han halkade eller så!
Allt som allt är jag dundernöjd med honom!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!