Uteritt i blötsnö

Uteritt blev det, hade fått veta att ma kunde rida in i skogen typ bakom alla hus av Miccis. 
Vi testade helt enkelt. Så upp i snåret och krånglade runt lite där. Jag red Lilys och Jocke Duellen. Dom har ju, verkligen tyvärr, inga snösulor vilket enligt mig är helt värdelöst. Att inte ha alltså. Skulle ja få välja så skulle snösulor vara på för längesen. Tycker synd om hästarna. I alla fall. Efter en liten stund kom vi till gräsvägar och hur fint och mysigt som helst.. dock gick det ju inte att galoppera för att det blev så snorhalt med styltor i hovarna. Lite trav fick vi allt och Duell var på hugget. Lily var mest.. lily.. haha trodde hon skulle vara som en bomb då hon inte blivit riden på ett tag och fått krafft och så men icke. Red runt lite på åkrar och i skogen och klättrade och så. Det är det absolut bästa med ridning, klättra i skogen. Jag älskar mig blind på sånt. Skulle lätt kunna görat varje dag.
Det blåste och var kallt men jag var glad som jag vet inte vad, älskar att rida ut. 
Blev lite bitchig i stallet sen då det var skitäckligt och var tvungen att tömma skottkärran efter Miccis och göra lunchpåsar som skulle gjorts igår och så.. men men! :)
Man är väl tjockis med täckisar! As varmt i alla fall!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!