En otroligt lång dag.

Åkte till stallet med kvart över nio bussen idag.
Mockade skit snabbt, men noga såklart, världens speed. 
Sen tog jag in Troll och på med träns och benskydd och sen ut barbacka.
Gud vilken piggelin häst jag hade idag, vi gick förs förbi en träd-huggar-sak. 
En maskin-sak som pressar ihop grenar och låter som fan. 
Den var bara lite skum tyckte han och kollade lite mot den. 
Sen var det en fågel som lät lite mysigt då blev han rädd som fan och flög
i luften! Knas häst. Sen taktade han såfort vi inte galopperade. 
När vi galopperade gav han allt
Den finns en lång typ grusväg som man kan galoppera på, där tänkte jag
släppa honom. När jag kom dit var det is halt så travade lite lungt i kanten. 
Tröttnade och testade galopp. Han var ur duktig och höll sig så fint.
Några enstaka gånger drog han sig ut mot vägen men inte mer. 
Sen släppte jag honom där vi brukar galoppera. 
Han gav fan mycket där och han var så lycklig söta hästen. 
Tänkte skritta upp för en backe och trava av. 
I backen blev han ur piggelin och började takta så jag fattade
galopp. Hur fin som helst tills han tyckte att något var läskigt så då stack han
men inte så man inte fick stopp på honom. Världens underbaraste häst!
Sammy fick komma ut också.
Hemska ponny, han var på så dåligt humör. 
Vägrade gå och stegrade och hoppa och studsa.
Till slut hoppade jag av och jobbade lite med honom 
då blev han tokig och flög lite hit och dit. 
Sen fick vi ordning på oss och det gick jätte fint!
Galopperade sen på ridbanan då jag inte ville galoppera på asfalten och 
orkade inte rida så långt som jag gjorde med Troll. 
Sen var det film i skolan, stan och ut och gå med Marsi. 
Nu ska jag sova och imorn drar jag och finaste till gävle!
Kan det bli mysigare?
Runt hela där galopperade ungefär!


Världens finaste Troll




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!