Kungen av alla troll.

Trollet var bäst idag.
Han är alltid bäst, men idag då var han ura bra. 
Vi tänkte rida på ridbanan men Lina tipsade om ponnyhagen eftersom att alla var inne. 
Ville inte egentligen utan ville rida på banan och rida ordentligt i skritt och trodde inte alls 
att vi skulle kunna knappt skritta där. Det var så bra underlag (för att vara vinter) så vi red
alla gångarter. Tränade öppnor/slutor och skänkelvikningar. Han jobbade på och gick mycket lättare
i formen när det var lättare underlag. Jätte lätt att flytta undan skänkeln. Ångrade mig att jag tog med spö! Galoppen var stadig jämfört med någongång innan. Åh han var så fin, min ängel. 

Trollet har blivit mycket underbarare att hålla på med, han buffas inte alls lika mycket
och gör han det gör han det inte hårt utan mer tiggigt. Han vill alltid pussas och man kan 
krama på honom utan att man flyger flera meter. 
Han även börjat stretcha gammelgubben, tror det kan behövas lite och sen är det roligt och 
intressant tycker han. Så ingen förlorar på det.
På fredag ska jag få min julklapp, kan man säga, fick i julklapp av älskade att vi ska 
åka och bo på hotell och så. Bästa julklappen jag någonsin fått tror jag. 
Så på fredag kan jag inte rida Trollis så ska rida på torsdag innan skolan. 
Ska åka själv så ska ut och rejsa lite om det går. Med Kazoo blir det lite svårt då han
hoppar och studsar så mycket. Kommer vara lite ensamt men ska samtidigt bli lite kul.
Nu ska jag ner och mata kaninerna och göra en macka.





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!