Ridning på banan

Red på banan igår med älskade Trollet.
Han har ju tappat en sko men med tanke på att det är så mjukt med all snö så 
kunde jag rida honom ändå.. Och självklart rider jag hellre honom än Sammy. 
Sammy blir så lite och vinglig med tanke på att jag är så lång. 
Men självklart vill jag rida Sammy också men får jag välja så blir det Trollet. 

Han gick på bra, har börjat rida med spö då han inte riktigt lyssnar på skänkeln. 
Man behöver endast hålla i spöet för att han ska öka och börja lyssna. 
Jag tränade mest på övergångar, från skritt till halt och upp igen, sen samma 
fast trav. Sen när jag galopperade så fattade jag endast från skritt för att
han skulle få under sig mer. Han var jätte duktig och helt slut sen. 
Fast han är så gammal så kan och orkar han. Träffar man honom 
kan man inte tro att han är över tjugo. 

Tog lite bilder igår också.
Ida fotade lite när jag red Trollis.
Sen var snyggingen trött och svettig! 
Men han hade varit ur duktig!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!