Goofy

Ska presentera Goofy lite ordentligt i hans nya kategori.

Namn: Goofy
Kallas: Goofy, med mera
Född: 2011-01-16
Färg: Agouti
Päls: Texel
Kön: Hane
Typ: Korsning mellan Engelsktypad och svensktypad mus. 

Goofy är då min första, men förhoppningsvis inte min sista, mus. 
Började leta mig in på mus.ifokus då jag visste att jag snart skulle bli 
djurlös i rummet. Alvin började gå mot sitt slut, kaninen ska ut och även Jack
är uråldrig. Jag vill absolut inte vara ensam i mitt rum. Fastnade direkt för mössen. 
Åkte på en utställning i Uppsala på 4h-gården och kikade och "råkade" få med mig honom
hem. Kan inte vara mer nöjd alltså med honom. Super trevlig kille. 
Jag köpte honom av Kent & Kerstin vilket jag inte ångrar en sekund från. 
Så otroligt trevliga människor och duktiga uppfödare. Min nästa mus ska helt klar vara
därifrån. 

Jag gillar inte, eller det är väl fel att säga men jag skulle inte tycka det var roligt med bara 
genom snälla djur från en början. Jag gillar att jobba med djur och se utvecklingar. 
Han är ju världens snällaste men det är läskigt att när man är två månader få flytta till ett 
helt nytt hem med massa läskiga dofter och massa läskiga människor. 

Alltså kommer denna kategori inte bara vara Goofys så utan också vara våran kategori 
med vad vi gör varje dag och hur det utvecklas.




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!