Brazze

När jag var liten fick jag min första sköthäst. 
Jag och min kompis Isabella gick runt, vi var kanske 9-10 år? 
Vi frågade efter sköthästar, vi visste inte vad medryttarhästar var bara att det var något bättre. 
Vi gick förbi Yvonnes, Emmas granne, stall där det kom en tjej med en stor häst. Den hästen var Brazze. 
Vi frågade henne om hon ville ha skötare, och det ville hon. 
Brazze var ca 32 år då och fick inte ridas så mycket men skulle promeneras och var hur snäll som helst. 
Vi mockade, gjorde mat och gick ut och gick. Om vi frågade fick vi rida ibland dock bara skritt och trav. 

Jag skulle själv aldrig ge ett så litet barn så mycket ansvar med en så stor häst!
Han var ändå rätt hög, lätt över 1,60 cm. 

Har tyvärr inga bilder på honom, han var mörkbrun med stjärn och halvstrumpa 
på något av benen. Han hade även ett tjockare ben av en skada. 

Tyvärr dog han några månader efter av att organen la av på något sätt!

Postat av Ida Thomasson

Jätte fin blogg! ponnyn e jätte, jätte sööt verkligen :D

Datum: 2011-11-08 | Tid: 20:57:52
Blogg: http://idathoomasson.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!