Duell

Åh, underbara häst!!
Finner inte riktigt ord för att beskriva hur underbar och go denna häst är!
Tog in och borsta honom, släppte honom in i stallet själv för att hindra Willow för att hänga på
och han gick snällt och ställde sig vid sin box. Borstade igenom honom och satte på skydd och sadel. 
Körde dressyrsadel på honom då jag känner att han kan man sitta ned på i traven och jobba vilket jag 
inte vill göra på Lily för att hon är inte tillräckligt stark och orkar det och då är det lättare att rida lätt och 
stå i lätt sits i hoppsadel. Körde i alla fall på mörkblått schabrak och orkade inte linda då jag inte hade all tid i världen
så satt på benskydd! När jag skulle tränsa var han sötaste någonsin!! Han som är så stor (175cm) tog ned 
huvudet sökte sig till bettet, utan att jag ens hade tanken på att sätta in bettet, och gapade och försökte ta bettet. 
Snäll häst? Skoja inte. 
Skrittade fram och kände lite på honom, wow! Vilken häst. Travade, wow! När jag sedan satte mig ned i traven
och tog upp honom i formen och verkligen red. Herregud vilken häst!! Han bjöd och låg på och vilket steg
han fick och vilken form. Han tyckte det var jobbigt det märktes då han har tappat mycket muskler!
Galopperade lite och han tyckte det var super jobbigt så bröt av lite och så men han var så fin! 
Jag är helt fascinerad av att det finns så fina och underbara hästar!
Är helt klar dunder nöjd med passet och han verkade glad och nöjd han med!
Fina Duell!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!