Provridning

Provred igår, oj vad kul det var och vad bra jag tycker det gick!
Red ett halvblodsto som heter Lily of the valley och är fux med bläs och 163 cm i manken. 
Hon är fem år och inriden vid fyra så inte så mycket riden, hon var super mjuk och 
fin i munnen och överhuvudtaget och hade lätt för att arbeta. 
Dock lite vinglig och lite slängig med huvudet men hon är ju unghäst och inte så mycket riden
så det är ju inte så konstigt. Hon hade lite svårt för galoppen men fin galopp när hon kom igång!
Jag total älskade henne, en utmaning som samtidigt fortfarande går att rida på. Det finns saker 
att jobba på på hästen och inte bara när det gäller mig. Hon var genom snäll och ur go. 

Ida red Duell som var stor, 175 cm, och är 15 år. 
Han var lite seg men kunde det mesta, en riktig läromästare. 
Dock trivdes hon inte med honom så hon kommer inte börja rida där med mig. 
Det fanns även en ponny som kallades vicky som är maxad c ponny och en tvåårig halvblodsvalack
som heter Willow. 

Jag tyckte stallet var mysigt trots att inte Miccis, som äger hästarna, verkade tycka det.. haha. 
Det är ett tillfälligt stall, fd kolada, som dom har byggt. Varmsadelkammare och bana med lampa. 
Hästarna ska sen flytta till deras nya gård ungefär där Troll står fast lite längre bort!
Ska dit första dagen på onsdag, känns urbra!
Har ingen bild från provridningen så bjuder på en från när jag provred Sita!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!