Stokdals Scarlet

Jag hade lite sköthästar på Lurboridklubb när jag red där som jag
inte tänker gå in mer på.. om det inte finns intresse? 

Jag var skötare på en jätte fin häst som hette Palermo på ridskolan och dom 
skulle gå ut på sommarbete, vilket jag tyckte var tråkigt för det fanns inte så mycket
att göra när dom var ute. 
Då stod jag och pratade med Scarlets ägare som jag brukade säga hej till vi pratade om det. 
Då erbjöd hon att jag skulle få ta hand om hennes häst vilket jag givetvis ville då jag älskade 
Scarlet. Jag fick provrida och hon slängde av mig men jag satt upp igen trots att ägaren
tyckte att jag skulle sitta av för att hon var väl rädd för henne. 
Jag skötte Scarlet i ett år ungefär och fick rida knappt, red dock och hoppade 1 meter med henne
och lärde mig verkligen att rida henne ordentligt. Dock gick det inte att rida ut på henne och än mindre 
själv då hon bockade och stegrade och var helt galen och det var hon i övrig ridning också. 
Jag kommer ihåg en gång när vi flyttat till akademistallet när jag och Ida flumred i lilla ridhuset och 
lekte nybörjare och scarlet blev väl lite in the mood så hon slängde av mig och Ida fick det på film. 
Haha hennes kommentar var typ "Oj skit, hur gick det?" men sitter kvar och fortsätter filma haha 
så kul!
Jag lärde mig ett och annat på den hästenl, bla balans och rida. 
Dock var jag livrädd för att rida efter att ha haft den hästen för hon var så fruktansvärt opålitlig. 
Men mer om det i ett annat inlägg. 
Har inga bilder kvar på henne men har hittat en.
(Källa: http://www.pixbox.se/alb_show_id836985_page0.html )




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!