För utställningar?

Tänkte skriva ett inlägg om hur jag förbereder mig och kaninerna för utställning. 
Anmälan
Ja först ska man ju komma fram till en utställning man kan/vill gå på. 
Sedan anmäler man sin kanin med en anmälningsblankett som man hittar på 
Skafs hemsida (http://skaf.info). Sedan fyller man i vad kaninen är för ras, kön,
färg, vilken klass man ska tävla i med mera. Sedan skickar man in den till ansvariga för uställningen!

Så här ser en anmälan ut för Blå!
Förberedelser
Jag håller givetvis reda på kaninen varje dag och sköter dom till det bästa möjliga. 
Jag fixar och donar med kanienrna dagen innan så dom är i tiptop till dagen i ära. 
Det jag fixar är dels att klippa klorna, klorna ska vara fina och nyklippta för att det ska se 
välvårdat ut. Långa klor ser inte välvårdat ut för fem öre.
Kloklippning
Även om jag inte har långhåriga kaniner så går jag igenom dom och borsta om tovor finns. 
Även korthåriga och rexade kaniner kan få tovor/orenheter i pälsen som behövs gå igenom. 

Borsta igenom pälsen!
Jag kollar även igenom så att tänderna ser bra ut och helheten över huvudtaget!
Tänderna ser fina ut!
Packningen
I kaninväg så tar jag med skålar, en för vatten och en för pellets. 
Jag tar med pellets, vatten finns ju oftast på plats men vet jag inte eller vet att
det inte finns så tar jag även med en flaska med vatten. Jag tar även med stamtavlorna
till kaninerna om det skulle vara något.
Sedan är det bara att fara iväg med kaninen/erna till utställningen. 





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!