Reflexer..passion?

Nja kanske inte passion men jag älskar reflexer. 
Tycker det är riktigt snyggt och skulle lätt kunna använda det under
ljusa dagar. Dock pratar jag ju inte om till vardags?
Eller ja det är ju vardag för mig.. men inte på stan om man 
säger så då.. 

Det är djurreflexer jag snackar om. 
Jag tycker dels att det är ägarens ansvar och skyldighet att skydda sitt djur 
från faror och där ligger även reflexer. Djur har inte det medvetandet om att vi 
i våra bilar inte kan se dom i mörkret utan kan mer än gärna gå rakt utanför bilen
och inte inse vad som händer! Då skulle en reflex kunna rädda?

Sen att jag tycker det är dö snyggt när det gäller djur..speciellt hästar.. 
Till hunden har jag själv köpt.. även om det är föräldrarnas hund, en reflexväst
på globen horseshow som han använder när det är mörkt ute. 
Trollet ska vi inte tala om vad jag kan sätta på honom. 
Förr har jag även haft på kaninerna.. haha!
Troll med endast lite reflexer!
Jag har ju också min stora reflexjacka!
Brösta + Skritttäcka är nog det jag gillar mest. 
Ländtäcken faller mig inte i smaken..skritttäcken ska 
det vara!
Boots är ju också väldigt snyggt. 
Dom är ju kanske inte så användbart men 
snyggt och mycket användbart i reflexform!
Dessa benreflexer är snyggast medan..
..dessa inte alls faller mig i smaken då jag upplever att
dom framföralllt inte är lika snygga och dom är väldigt stela
och dom ramlar lätt av!
Jag tycker inte att man kan få för mycket reflexer. 
Har man ex bara en reflex såsim brösta så är det svårt för ex bilister
att se exakt vad det är som kommer och eftersom hästar är stora och 
tar mycket plats men även så kan hästar hoppa och flyga lite här och var
och då om dom inte riktigt ser vad det är och bara blåser förbi kan det 
sluta riktigt illa. Bättre att ha reflexer från topp till tå så syns det vad det är 
för något som kommer på vägarna!
Sist men inte minst.. något som jag skulle dödligt vilja ha!!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!