Ridit Trollet i grimma

Idag tänkte jag att jag skulle testa rida Trollis i grimma, han är så snäll så det
är inte så stor grej egentligen. Gick super duper bra, han var lite lat men detta inte för att han
är trött utan att han är en lat liten sak. Det roligaste var att han faktiskt trampar under sig ordentligt
i galoppen fast jag inte red med träns och sporrar och sånt. Det betyder att vi kommit någonstans. 
Förut kunde jag inte galoppera honom ordentligt fast jag red med sporrar och allt det där. 
Han travade med bak och galopperade i fram för att han inte orkade/kunde/ville. 
Nu trampar han under sig utan träns och sadel och att jag tar inte det minsta i honom!
Gick alltså ur bra idag.  Nu blir det alltså mer och mer träning så målet jag har satt är att rida
ut i halsring och att jag ska kunna stanna och styra ändå. Det jag är rädd för är att han är så matsugen 
så om han fastnar i en grästuva ute när jag bara har halsring.. haha!
Så tråkigt att jag rider så sällan bara men får ju rida oftare så ska ju försöka mig på det!
Bild från Januari 2011




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!