Vacker hov

Vi testade idag även för första gången "vacker hov"
Jag tror Troll har testat lite sådant förrut då han drog upp hoven
direkt och gjorde helt rätt. Sedan blir han lite för ivrig och 
står och slänger och kraffsar med hoven. 

Jag gjorde så att jag tog en kvist som jag hade som pekpinne och 
pekade på det ben jag ville att han skulle lyfta. Första lyftet
var tveksamt och jag vet inte riktigt om det var ett lyft men jag
berömde med godis. Sen lyfte han direkt på kommando. 
Han är en smart häst den dära, och väldigt kär i godis.
Kommer fortsätta träna på det innan jag testar något nytt för att inte
förvirra honom och vara säker på att han fattar!





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!