Äntligen

Pappa kom så bra i tid hem så vi kunde låna bilen idag, eftersom älskling inte ville ta med sin bil hit, och åka till granngården. Fäboden, där jag jobbar och brukar köpa, hade stängt och dom har börjat sälja skitdyr halm. Så granngården är ett bra alternativ. Köpte en halmbal för 89 eller så. Helt okej pris för att vara från en affär. Höet gick på 139 vilket oftast är billigare än på fäboden. Tänkte mer att det är en engångsgrej då kaninerna var i stort behov av nytt hö och hade inte tid till att vänta tills på söndag när jag troligen ska till stallet.
Wow vilket hö. Precis, exakt det jag letat efter. Det kostade sina pengar men det är dom värda mina små kaniner. Klart dom ska få dyrt och fint hö. Så fint hö var det längesedan jag såg! Är så nöjd så numer blir det alltid hö från granngården! 

Nu har dom alltså fått städat och fått vara ute och röra på sig. Pelletsen är också slut så det blir nog ny imorn när vi åker till Fäboden. Dom fick fiberhavregryn idag som verkligen gick hem! Jisses vad dom smaskade i sig. 
Blå sprang lös och var den ända som inte fick rent för det fick han i.. måndag?
Längtar ihjäl mig tills nästa vecka. Då åker Roos och Charly. Eller det ska bli riktigt tråkigt men ändå skönt att dom kommer någonstans dom behövs så att säga. Men min nya rex kommer då! Åh jag längtar så mycket. En riktigt rex till som är blå. Världens finaste färg. Dock Blåzobelsiames men ändå, det är också super fint! Hon heter just nu Elsa men jag har lite svårt för just namnet Elsa och speciellt på djur så vi får se vad hon får som smeknamn här hemma. Hon är 3,5 månader så kommer kunna ställas fin, fint till Tierps utställningen. Sen i sommar blir det nog en kull mellan henne och Blå!
Jag är så glad att mina fina djur finns, älskar dom mer än ord kan beskrivas. Dom går före allt. Dom och min fina pojkvän. Hästarna har tagit så mycket tid på sistonde att dom hamnat bakom och jag har så mycket ångest över det. Klart mina kaniner går före. Det finns dock en anledning, stallet ligger så långt bort att det är ett stort projekt att ta sig ut så det tar hela dagen och sen finns det inte mycket tid kvar. Suck. Har mått så bra den här veckan när jag inte åkt ut alls, känns inge bra det heller att jag inte vill åka men just nu är det så påfrestande. Just nu vill jag bara ha tid för mig själv ocn kaninerna. Och min pojkvän såklart. Dom ska flytta närmare men det händer aldrig om man säger så så jag har helt ärligt börjat tröttna på att rida.
Nog om massor. Imorn får dom komma ut på morgonen, tror jag. Det är nog mörkt då så inga bilder men glada kaniner. För på kvällen ska jag och älskling ut på resturang och äta! Mys. Nu ska jag sova så jag överlever dagen imorn! Nattis!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!