Lily 18/1 -12

Idag red jag dressyr på banan. Lily tappade ju en sko i helgen men Miccis slog på en ny dock utan brodd då vi inte har någon likadan brodd och hovis ska komma snart. Så tog det lugnt och planerade att inte galoppera. Vilket var tur då hon halkade jätte mkt på alla med brodd. Hade i alla fall mitt nya Gold medal träns som har rosa fodring. Det var svinbilligt och ponnystorlek så köpte det endast pga priset. Efter egna hål så passade det precis. Fin var hon i det. Hade även mitt nya Showmaster schbrak med liknande benlindor och ett Steel Joint skritttäcke som var ponnyns men passa Lilys! Hon var så snygg i allt. Hade även ett eggbett som jag inte brukar. 

Red mycket på böjda spår och lite flytta. Hon gick som en klocka och i jätte stadig form. Det kändes knappt som Lily. Hon var mjuk och lugn och följsam och inte alls lika rädd om munnen och hård utan super fin och underbar. Helt klart inget med gummibett. Trodde hon var så i början för att hon var omusklad och bitchig, för bitchig det är hon. Dock var det inte så i ridningen utan endast att hon inte trivdes med bettet. 
Ska jobba vidare med samma sak på fredag. Dock i mörker så det blir också bara skritt och trav. Men det kan behövas för att börja lite på grunden så att säga.
Visst är hon söt och fin? Om inte annat var hon duktig idag!!

Postat av Elin

Jag döör vad fin dressyrsadel! Måste spara pengar alltså haha, vilket märke är det? :)

Datum: 2012-01-22 | Tid: 09:07:54
Blogg: http://muchasgracias.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!