Lilysen 20/1 - 12

Igår var det en fruktansvärd tur att jag red henne och lät henne galoppera. 
Fixade stallet och mockade jättefint och skitgrisarna och la in hö och gjorde höpåsar. Tog sedan in vilddjuren som, om dom kunde, knackade på dörren för att få komma in. Lily tog jag ut direkt och började borsta och jag hade borstat klart när jag insåg att ena bakskon var tappad. Det var så fin mjuk snö ute och hon ömmar inte i fötterna så jag körde på ändå och tog det lugnt för att se hur hon tyckte det gick. Det gick fin fint och hon var piggelin som bara den. Skrittade som om hon hade en tickande bomb inom sig. Samma i traven och för att inte tala om galoppen. Hon vet mycket väl att hon inte får bocka så i traven och skritten var hon bara pigg och liksom man kände buset. I galoppen var hon bara tvungen, som sagt vet hon att hon inte får så hon gjorde i galoppfattningarna så att hon "hoppade" in i fattningen så hon fick utlopp för sitt bus men ändå gjorde helt rätt. Smart häst det där. Fick klockrena fattningar och en nöjd häst! Hon går så bra på det där bettet, mjuk och spänstig och jag får ta henne i munnen och böja och ställa utan att huvudet far upp! Är så nöjd med henne!
Denna outfit körde vi på. Visst står hon snyggt med bakbenen? Hon är... som hon är!


Fina skritttäcket som klär henne så bra!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!