Min dag i stallet

Idag har varit en.. rolig dag faktiskt. 
Började med att, efter att ha däckat i soffan igår, vaknade försent och missade en lektion. I utbyte hade jag en jätte mysig morgon med min älskling. Åkte och sov på historian när det var en Vasa film. För att sen ha engelska där jag och Ida satt och pratade häst, behöver jag säga att det är det vi alltid gör?
Efter det var det webbdesign som är as kul men som vi alltid lyckas sabba genom att sitta och kolla gamla bilder eller bloggar eller något annat helt onödigt. Men men vi ligger långt före alla andra i gruppen fast vi gör så så det gör inte så mycket utan det är rätt mysigt och kul! Åkte sedan med Jocke hem och hämtade ridstövlarna som jag hade glömt haha. Efter det var det bara ut i snön mot stallet!

Lily skulle rakas och bli naken och snygg. Så in med hästarna och börja. Lily tyckte inte att det var det roligaste i världen och verkade lite rädd men gick med på det i alla fall. Så hon stod väl och spände sig lite men var så duktig. Klippte allt utan benen och hade lite fintrim kvar..och benen då när hon klev på något och fick panik. Hon kastade sig bakåt vilket gjorde att Willow dog av skräck då han också stod i gången då Jocke hade borstat och så. Han flyger runt och sparkar och hoppar och sparkar ned en pelare mitt i stallet.. Lily blir mer rädd och sliter sönder grimman. Alla mår bra och är i bra skick men dom blev lite rädda! Vi tog en paus i klippandet och fortsätter imorn! Imorn ska jag och Miccis ta benen och det sista fintrimmet, jag ska nog rycka manen också, då hon är så rädd om sina ben så vi ska vara två. Istället för att klippa mer fick dom stå och lugna ned sig medan jag fixade stallet med älskling och sedan red lite på banan med finaste Lilys. 
Hon var bäst idag. Hittade inte hennes bruna träns eller bett så tog det jag hade på Willow igår och det satt perfekt om vi räknar bort nosgrimman men det går att fixa. Det var ett eggbett på och gud så bra det gick. Hon som annars brukar vara dryg halva ridpasset och gå och slå med huvudet och så gick som en klocka i skritten och traven. Galopperade inte då det var kolsvart och halt. Hade nya outfiten på henne och hon var fruktansvärt fin i den! Så imorn ska jag rida lite mer ordentligt på eggbettet så tar jag hacket på söndag!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!