Ny stallplats

Förhoppningsvis åker jag och Miccis och kollar på en ny stallplats åt hästarna imorn. Då ligger stallet ca 10 min från stan vilket är guldvärt. Det är ett inackorderingsstall med 16 hästar. Man behöver inte mocka för det gör stallägaren. Så det blir ungefär bara att rida, det gör att man hinner med mer på dagarna.. vilket jag verkligen behöver!
Varför ska vi flytta då? 

Jo framförallt har Miccis och hennes sambo fått hus/gård i Jumkil, dvs långt från Björklinge. Dock har hon inte stall på gården då så hästarna kan inte flytta dit! Hästarna kunde ju ha fått stå kvar om det var värt det så att säga. Det här stallet är vi framförallt ensamma i plus att det är egenbyggt, absolut inget illa menat mot Miccis eller hemmabyggare men detta är mer ihop satt för att få in hästarna någonstans och det ramlar sönder lite då och då. Vattnet fryser lätt och man får gå över till grannen och hämta i dunkar. Det är två hästar dvs ska man iväg med ena så blir den andra väldigt ledsen och ensam. 
Ridbanan är inte heller ordentlig och hagarna detsamma. Det är svårt för mig att ta mig ut till stallet nu och det tar runt 1-1,5 timmar att bara ta sig ut.
Fördelar att flytta är naturligtvis:

  • Sällskap
  • Det tar runt 10 min att ta sig dit efter skolan
  • Jag hinner med så mycket mer eftersom jag bara kan pyssla med hästarna
  • Jag kan lämna Willow "ensam" när jag ska någonstans med Lily
  • Mamma kan säkerligen skjutsa mig då det är nära hemma
  • Det är ett ordentligt stall
Det ska bli kul också att flytta, jag tycker om sådant! :)




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!