Vintur

Ja idag var det vintur på schemat, vi blev upphämtade av en buss. Världens trevligaste "tour guide" hon var så pratglad och rolig. Vi åkte till en vingård och provade vin, testade vin där och insåg hur mycket jag inte gillar vin. Var där en stund och man kunde även köpa vin. Åkte sedan vidare med lite fler folk som skulle med och åkte till nästa. Drack ingenting mer efter första, eller smakade något av dom andra för dom tyckte det men det är så inte gott så jag vill inte ha! Åt lunch på nästa ställe, det var massa frukt och bröd med mera. Super gott. Fick en pepsi att dricka vilket uppskattades rätt så mycket, cola är ju mycket godare men det blev bra. Efter det en till vingård för att fortsätta till...choklad! Fytusan så gott det var och tryfflar. Jag levde livet. Dock kunde vi inte stanna där så länge men. Vi avslutade med en tripp till en ölgård(?). Drack ingen öl heller. Något som är äckligt är öl, vin och kaffe hahah. Jag agerade fotograf istället för vin och öltestare vilket passade mig bättre.
Dock dog min kamera så lånade Rebaccas kamera som är en Canon 500d med ett 30mm sigma.
Foto: Rebacca Höök
Även om jag absolut inte gillar vin eller öl så var det en trevlig resa. Om inte annat var det mycket fina ställen vi var på vilket jag gillar. Älskar fina gårdar och hus. Vi hade ju även chokladen.. haha!

Lite utvalda bilder från dagen(fler kommer när jag är i Sverige):





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!