Skrittpass


~ Red Mimir igår, älskling var med och låg i gräset på ängen i solen och sov. Mimir har gått på kurs innan så jag tänkte ta det lugnt och insåg när jag kom till ängen att han var så otroligt lugn, lugnare än någonsin. Han blir sjukt stressad av att tölta just han blir helt förstörd efter att man har töltat på honom och galoppera. Så ville inte stressa upp honom när han var så lugn och avslappnad. Så vi skrittade skänkelvikningar och flytta bakdelen plus volter. Han var jätte duktig. Rider aldrig med spö på honom längre då det stressar upp honom och han lyssnar så bra på mig så det finns ingen anledning att rida med det.

Har hört att islandsfolk rider väldigt tvära skänkelvikningar och snabba hastiga rörelser, ofta med två spön och allt ska gå snabbt och hastigt. Jag hatar sånt, avskyr det. Jag rider inte med spö, jag rider hellre bara skritt om det håller honom avslappnad. Mjuka rörelser och mjuka flyttningar. det finns ingen anledning att stressa hästen till saker. Harmoniskt och trevligt så blir ridpasset och hästen trevligare!




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!