Dressyr för Ida

 
Idag följde Ida med ut till Fio och skulle hjälpa mig med dressyren. Lite svårt för henne var det kanske att hitta på något att göra för Fio kan ju inte sådär super mycket. Det blev i alla fall serpentiner, volter och trava på volter och åttor. Jobbade med min handställning och att ställa igenom henne i det svåra varvet det hon gärna stretar emot. Efter lite om och med både för henne och mig så fick vi igenom och det är en ganska häftig känsla att känna att bara jag lägger skänkeln emot så böjer sig hela hästen och börjar jobba i form. Det är ganska skapligt för en 13 årig gammal travare! Världens finaste travare! 
Ida fotade också, vilket var väldigt snällt var ju inte därför jag bad henne komma så! Dock så var det så mörkt och disigt ute så det var väl lite mission impossible att fota för henne så tycker att hon gjorde ett bra jobb! Supertack! Så himla nöjd med fina hästen idag! Nya pannbandet var på också! 

Idas blogg hittar ni HÄR
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!