Dressyr med dressyrsadel

 
Igår blev det inte mycket skrivet här inne. Jag jobbade sen pluggade jag och efter stallet kollade jag och hjärtat på film och däckade. I alla fall så åkte jag ut till fina Fio igår på kvällen och red ett dressyrpass på banan. Anna som äger Ella hade sagt att jag gärna fick testa hennes fina dressyrsadel på Fio vilket jag tog mig för att göra igår. Den låg faktiskt väldigt bra så jag testade att rida i den och ja den låg bra då med. 
 
Försökte träna på samma saker som när jag red för Ida men hon var så jobbig och gick så otroligt mycket emot skänkeln men jag gav mig inte och vi bråkade runt på banan och tillslut ledsnade jag och tog på mig sporrarna. Då kunde hon plötsligt gå alldeles perfekt i skritten utan problem. Traven däremot vet jag inte riktigt om jag ska skratta eller gråta över. Hon travade och bröt nästan inte alls av som hon brukar utan höll den fint och vi kunde trava på volt och serpentiner utan problem vilket aldrig gått tidigare. Grejen var ju bara att hon drog på, inte snabbt, men jag kände att det var lite travar trav och hon kunde inte söka sig nedåt för fem öre utan bara blåste på. Så tog in henne på en liten liten volt och ställde och hon bara travade på. 
 
Alltså jag var ju jättelycklig att hon tydligen kunde trava på små volter men ja det kändes ju dåligt att hon inte ville slappna och bara blåste på. Dock efter jag ridit insåg jag att det kan bero på att hon är väldigt mörkrädd och att hon gått rätt hårt dom senaste dagarna att hon kanske hade träningsvärk helt enkelt. Men i slutet av ridpasset fick jag några fina avslappnade steg trav och då gav jag mig! 
 
Sadeln är förövrigt av märket Tekna och är mörkbrun så den passar ju bra till hennes outfit då allt är i brunt.
Den var skön att rida i utom att jag inte fick så mycket knästöd som jag kanske önskat men man satt som en smäck i den! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!