Galopputeritt

 
Oj vilken dag! 
Ida lånade Sofia idag och så red vi ut. Senaste gångerna jag ridit ut med någon har vi bara kunnat trava. Vilket jag förstår för ska Fio galoppera så går det fort som vinden så kanske inte är så kul för den på den andra hästen haha.. I alla fall så red vi den så kallade "kohagerundan". Där finns fina långa trav och galopp stigar som vi utnyttjade. Ida red Sofia så fruktansvärt bra, hon var så avslappnad och gick så fint. Hon har haft mycket "tripp"problem. Hon har töltat och trippat sig fram vad man än gör så detta var underbart. 
Jag travade på med min rodeohäst och kunde ligga på lite vilket var välbehövligt för henne och hon kändes väldigt fin. På den sista raksträckan skulle jag då testa galoppera och ja jag satte fart på henne och satan så fort det gick men ja galopp det var det. Äntligen! Så vi galopperade en bra bit jag och Fio såå duktig var hon. Dock bröt hon tillslut av till riktig travar trav. Jisses så den där hästen kan springa. Vi bara flög fram och tårarna bara rann av fartvinden.. oj så jag har saknat det. Älskade travhästar. 
Är väldigt nöjd med dagens insats. Jag menar man kan ju inte börja med att galoppera i form. Så.. ja jag är väldigt glad att hon ens galopperade! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!