Hoppträning a'la Roffe

(Ullis, Roffes ägare, hoppas Roffe i somras) 
 
Idag har jag hopptränat på mr R. 
Vi körde bara lite basic då jag inte hoppat på evighetersevigheter. Började med att rida på volt och göra öppnor och slutor för att mjuka upp lillhästen. Travade på volt i lång låg form för att sedan galoppera och öka ordentligt på långsidorna. Efter det checkade vi av bromsen i galoppen lite och efter det var det hoppning. 
Hoppade rätuppstående först och det gick ganska bra. Han är så sjukt svår den här hästen för han jobbar gärna liite för mycket än vad han ska så man driver på mot hindret och känner att det går för fort, eller ja man tror det, och då tar man liite i tygeln och då sätter sig hästen typ på rumpan och galopperar på stället och då blir hoppet super konstigt. Man måste alltså gå emot känslan av att det går för fort och man kommer dö och helt enkelt driva på. När jag gjorde det gick det super. Några mega hopp som gjorde att man flög lite men ramlade aldrig av. 

Hoppade bana i slutet och det kändes riktigt bra. Fick bra flyt och hängde med bra i hoppen. Riktigt nöjd med världens finaste grabb! Han är så grym, hoppar i alla lägen och är så fruktansvärt välriden så det är löjligt. Nöjd och glad jag idag! 1 meter kom vi upp i, kändes kalas! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!