Uteritt med Aina

 
 
Idag sken solen och jag sov. Första sovmorgonen på länge alltså så vi sov ut. Måste jag säga att det var så skönt att jag ville dö?
 
Jag körde i alla fall ut till stallet vid 12 och mötte upp Aina. Vi plockade in hästarna och pysslade om dom innan vi tog oss ut mot traktorvägen för idag var det galopp som stod på schemat. Fio var lagom övertaggad och studsade runt lite och lät på sitt eget lilla vis. Vi red upp på en traktor väg som är väldigt lång och perfekt för galopparbete. Vi travade lite och sen låg jag före och fattade galopp. I början blev det något slags flängtrav som övergick i travartrav. Tog tillbaka henne och gjorde en ordentlig galoppfattning och då drog vi iväg i en snabb galopp men ja galopp det var det verkligen. Vi galopperade långt och länge tills hon inte riktigt pallade mer, eller ja det var långt för henne. Så då skulle vi sakta av.. trodde jag. Hon skulle tydligen trava fort och länge dock kom det en backe och efter backen var det en bom så jag fick nödbromsa lite och ja hon var ju så taggad så hon hoppade lite på stället. 
Vi skrittade efter att ha vänt en bit och så travade vi en stund.. eller ja någon gångart jag inte sett förut. Den bestod av galoppfattning, några steg trav studs, stegring och ja. Framåt kom vi i alla fall. 
Vi tog och avslutade med att rida runt Bälinge ridskola. Bakom ridskolan har dom en rakbana och där travade vi en sista bit. Wow alltså. Vilken jävla trav alltså, vilka bakben och vilket otroligt form. 
 
Hon hade världens tryck bakifrån samtidigt som hon inte sprang iväg för mig, en sjuhelvetes fin form och mjuk som skumgummi. Jag fattade inte alls vart detta kom ifrån utan hängde bara på och var glad. Tokhäst. 
Sofia kom fort bakifrån och då flög hon i luften lite sådär men direkt när jag bad henne att fortsätta trava på i form så gjorde hon det utan problem. Så ja en fruktansvärt lyckad ridtur! Älskade häst! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!