Uteritt tors 21/11

 
Uteritt stod på schemat, jag försöker att alltid rida ut varannan dag och rida på banan varannan dag och då jag råkade komma i mörker på onsdagen så råkade det bli rida på banan två dagar i rad så ja då kompenserar vi med att rida ut två dagar i rad. Vi red ut ensamma på en runda som heter Kohagerundan. Mycket trav och hon skötte sig väldigt bra, något gnäggig och när hon gnäggade tappade hon allt och började passa och studsa. Vi kom till den långa grusvägen där det är super att galoppera så vi skulle galoppera men just denna dag vägrade hon att galoppera hon ville bara trava allt vad hon pallade. Till slut efter väldigt många om och men fick vi några steg galopp. Då gav jag mig på galoppdelen och travade. Alltså efter varje gång denna häst ger sig på galopp så blir hon mjuk som en gummiboll och går med såna sjuka bakben och ja wow säger jag bara, vilken häst. 
Efter det skrittade vi hem i mörkret. 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!